nyuszisz blogja

Most olvasom

Friss topikok

Archívum

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Olvasók:

Honnan?

free counters

Számláló

Akaratos szellemek

2009.03.16. 18:48 nyuszisz

Ghost Town

Erről nem tudtam semmit, a címe alapján azt gondoltam olyasmi lesz, mint a Dead Like Me, csak szellemekkel. De aztán rájöttem, hogy ez egy romantikus komédia, ami a szellemek miatt egy kicsit más, mint a hagyományos.

A főcímnél majnem elszaladtam, mert egy fogorvosi rendelőt mutattak és szépen sorra veszik a kínzóeszközöket és hallani, hogy fúrnak. Szerintem ez az, amit senki sem szeret hallgatni.

A fogorvosi rendelő nem véletlen, hősünk ugyanis fogorvos. Bertram Pincus (Ricky Gervais) egy rutinműtéthez altatást kér és néhány percre a klinikai halál állapotába kerül. Ettől kezdve képes látni és kommunikálni a szellemekkel. Kicsit sokan vannak és mind azt akarja, hogy segítsen nekik, egyikük Frank (Greg Kinnear) pedig különösen agresszíven követi és követeli, hogy üssék ki a nyeregből özvegyének (Téa Leoni) vőlegényét. De mert Pincus egy magának való angol, nem hajlandó segíteni, csak amikor látja, milyen csinos a nő.

A történet New Yorkban játszódik, szép város, és engem mindig meg tudnak vele venni, ha sokat mutatják. Aztán meg azok a képek, amikor rohannak a felhők, meg amikor ősszel olyan szép színesek a parkok,  és amikor kezdődik a tél és látni a virágokat a jeget meg a havat együtt: ez mind nagyon szép. De most összességében talán nem illett annyira a filmhez, vagyis nem tudom, talán egy kicsit, mert több mindent belegyúrtak, pl. volt egy kis egyiptomi dolog is, mivel a női főszereplő történész és volt benne múmia is, és tényleg vicces volt, de főleg a szellemek voltak a viccesek, a főszereplő humora nem volt az igazi. Viszont New York-ba egyre jobban vágyom, és tényleg minden évszakban gyönyörű lehet, valójában egy egész évet kellene ott tölteni, hogy megismerhessem, de erre sosem lesz lehetőségem. Hacsak nem ragadok ebben a világban, mint szellem és akkor odarepülnék :) Igazából nem is értem, hogy a film szellemei, miért vágynak a túlvilágra, amikor a Föld is elég jó. Az emberek nem látják őket, de ők egymást igen, tehát nem kell magányosnak lenniük és ugyebár láthatják, hogyan élnek tovább a szeretteik és például némelyik játszhat a mobilján, vagy olvashat, csak sajnos lapozni nem tudnak - ez elég szívás, de biztos lehet alkalmazkodni valamilyen szinten. Én biztos nem vágynék a túlvilágra, szellemnek nem lehet rossz lenni.

Ricky Gervais az eredeti Office sorozatból ismert, így nem találkoztam vele, egyik Office-hoz sem volt még szerencsém, egyelőre nem is kaptam rá kedvet, sem a szitkomok, sem a munkahelyi humor nem érdekel annyira, ebből éppen elég és fárasztó az életben is, úgy gondolom. Itt is ilyen munkahelyi humort hozott, ami fogorvosviccekből állt (nem tudtam, hogy ilyen s van) és elég béna volt, de úgy volt beállítva, hogy ez aranyos.

Ha feltűnik egy filmben Greg Kinnear általában már tudni lehet, mi lesz a sorsa a karakterének. Mondjuk itt az első jelenete olyan, hogy akár a következőkben akár el is felejthetnénk, de persze nem. Egyébként ő az, aki mindig összetöri a női főszereplő szívét, vagy esélye van, vagy valami, de a végén úgyis ő lesz a lúzer és kész. Mondjuk én bírom, a néha gonoszabb szerepei ellenére is.

Összefoglalva ez egy egyszernézhető film, bár egyelőre nem bántom, nem törlöm le, NY miatt sajnálom, talán egyszer-kétszer még belenézek.

 

2 komment

Címkék: film romantikus

*/ /* var pageTracker = _gat._getTracker("UA-6468629-2"); pageTracker._initData(); pageTracker._trackPageview(); /* */
süti beállítások módosítása