nyuszisz blogja

Most olvasom

Friss topikok

Archívum

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Olvasók:

Honnan?

free counters

Számláló

Jarmusch, Murray és Waits a szép emberek

2009.07.29. 21:45 nyuszisz

Írva gondolkodás

 

Úgy volt, hogy elkezdtem Kaurismäki - finn rendező - filmjeit nézni, már az ötödiken vagyok túl, de közben megjött a kedvem Jarmuschhoz is, akinek két kedvenc filmemet is köszönhetem, de még nem láttam minden munkáját. Nem is tudom, be lehet-e mind szerezni, de amit be tudok, igyekszem megnézni. E két rendezőre szeretnék összpontosítani. Még nem tudom, mikor jöjjön a rendezőkről szóló összefoglaló, nincs elég tapasztalatom.

Ma ugyan nem volt időm filmet nézni, de utánanéztem, milyen műveik vannak, amiket még nem ismerek. Néhány oldalon átnéztem az életrajzaikat (nem találtam túl sok mindent) - és és felháborító, miket írnak írnak össze a kritikusok :), szóval, az első az estben, Bill Murrayről:

"Amerika általános szellemi és lelki állapotával kapcsolatban sok minden ad aggodalomra okot, viszont, hogy nem veszett el minden remény, annak számomra egyik fontos bizonyítéka Bill Murray maga. A világ egyik legeslegrondább arcú embere, aki egyre csak pompás filmek főszerepeiben tűnik fel és ebben a külcsín mániás világban nézők millióit varázsolja el!"

 

 

Aztán a film.hun, Tom Waitsről:

"A madárijesztőhöz hasonlatos küllemű katasztrófatrubadúr korábban is kacérkodott a színjátszással (pl. Francis Ford Coppola a Kívülállókban, illetve a Rablóhalban is játszatta kicsinyt, valószínű, hogy nem a szépsége okán, merthogy az nemigen vagyon neki), de Jarmusch nagy merészen nem holmi supporting actor-ként, hanem legfőbb főszereplőként vette lajstromba, egyenest a stáblista élére emelte." 

Szép mondatok, de igazából, a két művésznél keresve se találhatnánk jóképűbbeket és sármosabbakat, főleg ebből a korosztályból, meg egyébként is.

1 komment

Címkék: énblog

*/ /* var pageTracker = _gat._getTracker("UA-6468629-2"); pageTracker._initData(); pageTracker._trackPageview(); /* */
süti beállítások módosítása