nyuszisz blogja

Most olvasom

Friss topikok

Archívum

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Olvasók:

Honnan?

free counters

Számláló

Istenek játékai vagyunk

2009.05.17. 11:22 nyuszisz

Lost - 5. évad énblogolva, spoilerek nélkül 

5 éve nézzük a Lostot, s valószínűleg nem én vagyok az egyetlen, akinek teljesen beleolvadt az életébe a sorozat különös világa, és kérdései. Jövő ilyenkor pedig, úgy tudjuk végre mindenre választ kapunk. Sajnos számomra nem lesz öröm ez az esemény, nem lehet élet a Lost után :)

De térjünk rá az évad fő kérdésére: vátoztathatunk-e a múlton? Gondolom mindannyian csalódottak vagyunk egy kicsit, hogy erre nem kaptuk meg a választ (csak egy kicsit). Sokat jelenthet öt évet visszaugrani az időben, még ha attól is függ, kinek, melyik szakaszában van ez az öt év. Még tisztán emlékszem, amikor az első részt láttuk, és akkor én még hallgató voltam, távolról sem blogoltam, ez volt az első sorozat amelyiknek utánanéztem a neten. Volt egy oldal is, ahol sokan találgatták, mi lesz ennek az egésznek az értelme. Az egyik legismertebb teória a nanorobotos verzió volt, talán emlékeztek, mennyire valószínű is volt az, most meg már mennyire nem.

Aztán, mennyiféle lehetőség volt az életemben, pl. volt az egyetem után egy másik álláslehetőségem, de nem fogadtam el, na és most ott egy ismerősöm dolgozik, s ha akkor nem úgy döntöttem volna, az ő élete sem úgy alakul, ahogyan, és az enyém sem; és mi minden fog még történni az életemben velem, nem tudom. Még egy évad Lostot kapunk, ez biztos.

Mindesetre, kezd kialakulni egy kép bennem a sorozat értelméről, a bevezető után talán eljutok oda, hogy el tudjam magyarázni. Az életünk különböző szakaszaiban máshogy állunk a világhoz. Míg fiatalok vagyunk hajlamosak vagyunk hinni a tudományban és magában az emberben, mert a lehetőségek végtelennek tűnnek, a technika pedig elkápráztat. Akiknek pedig önbizalma van, akár magában is bízhat. Nálam tapasztaltabbak, pedig azt mondják: ez meg fog változni. Igaz, nem biztos, hogy mindenki életében lesz ilyen törés, és talán az is lehet, hogy csak átmenetileg tart, de biztosan vannak helyzetek, amikor úgy tűnik az istenek játékai vagyunk, akárhogyan is küzdünk, senkik vagyunk. Az sem véletlen, hogy hőseink eredendően rossz emberi tulajdonságokkal vannak felruházva, tele múltbéli hibákkal, gyűlölködéssel, a saját akaratuk megvalósítása a fontos a szigeten is. A csalóka látszat arra enged következtetni, hogy egy bomba felrobbantásával megoldódik minden probléma. De kinek a problémája? Kinek a problémáit vagyunk hivatottak megoldani?

 

6 komment

Címkék: lost sorozatok abrams

*/ /* var pageTracker = _gat._getTracker("UA-6468629-2"); pageTracker._initData(); pageTracker._trackPageview(); /* */
süti beállítások módosítása