nyuszisz blogja

Most olvasom

Friss topikok

Archívum

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Olvasók:

Honnan?

free counters

Számláló

Néhány angol hölgy férjhez megy

2009.12.27. 15:51 nyuszisz

Emma

 

Jane Austen Emma című regényéből már készült film 96-ban Kate Beckinsale-lel és 97-ben Gwyneth Paltrow-al is. De egyiket sem láttam. Nem szeretem Austen regényeit, szerintem mindegyik ugyanarról szól: egy csapat angol úri hölgy férjhez megy.

Az új Emmának adtam egy esélyt Romola Garai miatt, akit nagyon kedvelek.A másik főszereplő pedig Jonny Lee Miller a Trainspottigből, és az Eli Stone-ból.

Ez egy négy részes sorozat, de ezt az elején nem tudtam és a pilot után félretettem, mert sorozatnak túl unalmasnak találtam. Most megtudtam, hogy ez csak egy "mini" így a maradék három részt is megnéztem.

Austen regényei alapján, nekem nem tetszik a 200 évvel ezelőtti Anglia. Úgy tűnik, akkoriban a nőket csak a férjhez menés érdekelte, mégpedig igazából csak a hozomány és a könnyebb élet miatt. Persze valahol érthető is, hiszen magukat nem tudták eltartani. Ez a társadalmi réteg se túl szimpatikus, akik mindig megjelennek ezekben a regényekben; valószínűleg Austen otthonosan érezte magát ebben a közegben. Angol nemesekről van szó, akik felmenőiktől örökölt vagyonból éltek, ha az elfogyott csak szánták egymást, vagy kárörvendtek. Ha szerényebb körülmények közé keveredtek, csak sajnálkoztak, de dolgozni nem jutott akkor se eszükbe, mert az nagyon rangon aluli cselekedet lett volna. Egy megoldás volt: jól házasodni. Általában nem csinálnak semmit, csak pletykálkodnak egész nap, és néha rendeznek egy bált, vagy kirándulást. Van néhány kivétel, de főleg ilyen emberekről szólnak ezek a regények.

Emma (Romola Garai) egy fiatal, vidéki nemes hölgy, aki úgy gondolja mindent tud mások érzéseiről. Ha valakiket összeillőnek talál, akkor addig nem nyugszik, míg meg nem próbálja őket összeboronálni. Persze kívülről sokszor nem minden úgy van, ahogy látszik, ezért gyakran pórul jár.

 

 

komment

Címkék: sorozatok emma

*/ /* var pageTracker = _gat._getTracker("UA-6468629-2"); pageTracker._initData(); pageTracker._trackPageview(); /* */
süti beállítások módosítása